До Румъния и обратно

Написано от fazata | август 5th, 2020

Статията е прочетена 1838

След като отложиха всички състезания по катерене, само скалите можеха да ни лишат от кожи и пот. Планът беше да отидем в Céüse, Франция за 10 дена и да изкатерим всичко, което френската скалата ни предостави. Наличието на хиляди противоепидемични мерки, обаче, отново ни отклонавя към по-близкото, но също толкова епично Baile Herculane, Румъния.

Катеренето започва два дена по-рано с лагера на националния отбор на Голямата дупка, Враца. Събираме се Аз (Димитър Русев), Александра Тоткова, Николай Русев в колата на Фазата с достатъчно мюсли и багаж за седмица и половина. След като си пробваме силите с врачанската скала, тръгваме към Румъния. Минаваме границата почти безпроблемно (опитаха се да ни излъжат с винетката) и на следващия ден се озоваваме в подножието на пътеката към скалите.

Тръгваме по обед, когато слънцето се е скрило. 40 минути. Това пише в онлайн гидовника за обекта. 40 минути нагоре и 40 минути надолу всеки ден преди и след катерене. Пътеката е на сянка, което е голям плюс, но 300 метра деневилация означават много мрънкане първия ден.

Алекс след пътеката 🙂

Ден 1 и 2.

Опознаваме скалата с по един маршрут за загрявка и сме готови за трудни флашове. Тръгваме по вече накачените линии – Rusali 8a+ и Cats 7c+/8a. Ники ме хваща на по-лесната линия за онсайт, докато Фазата и Алекс поемат по-трудния. Маршрута ми започва с боулър пасаж в началото, който разчитам от земята и лесно преминавам. Напомпан съм, но някакси се качвам до горе. Това е най-трудните маршут, който минавам онсайт и съм доволен. Виждам отсреща как Алекс виси на последната примка с усмивка на лицето. Два онсайта. Добро начало на деня. Ред е на Фазата и Ники. Те тръгват по маршрута на Алекс, но нямат късмет и го минават от втори опит. Сменя ме се и те минават маршрута на Котките, докато аз зациклям по Rusali. Не е моя стил. Времето е прелетяло и трябва вече да слизаме. Мастър шеф на кухнята за деня съм аз и си правим яйца.

Втория ден пътеката като че ли е по-лека. Решаваме да пробваме по-трудните неща – проектите. Алекс и Фазата отиват на левия сектор при Black Cobra 9a, а ние с Ники пробваме Stone Butterfly 9a+. Днес не преминаваме нищо.

Ники по „Black cobra“ 9a

Ден 4 и 5.

След ден почивка пътеката е доста лесна. Хванахме се на бас с Ники, че ако не мина Rusali до края на деня, ще ми боядиса косата в какъвто цвят иска, но ако успея аз ще боядисам неговата.

Алекс катери Кобрата, Фазата пробва Rusty Nail 8b+. Ники изкатери първата част на Black Cobra 8a+/b и Explica-mi 8a+. До края на деня и аз минах Rusali. Ники вече е с червена коса.

Петия ден ние с Алекс също изкатерихме Explica-mi 8a+, като тя от втори опит. Ники направи добри опити на Black Cobra, а Фазата пробва Kashmir 8b+. В края на деня, с добрите условия той успя да се качи по Rusty Nail. Прибираме се чак в 2:00 и вечеряме каквото има в хладилника.

През шестия почивен ден, Фазата ни оставя да си почиваме и отиде да надупчи продължение на Black Cobra.

Ден 7 и 8.

Последни дни катерене. Трябва да се надъхаме. Пробваме си проектите и по обед се озоваваме под Black Cobra. Виждам Ники да виси горе на скалата и да вика. Минал го е! Първи опит за деня от общо едва 5. Второто му 9а! След него и Фазата и Алекс минават първата част на маршрута.

Black cobra 9a

Последния ден Алекс почти мина 9а-то – падна на последните движения. Ники беше пребит, но нищо не му попречи да пробва Kashmir с мен. Този маршрут ми пасва повече и го минавам доста лесно.

Селфи след преминаването на „Black cobra “ 9a

Събираме си примките, правим снимки и слизаме най-рано от всички дни – в 22:00.

Пиша това, докато се прибираме. Всички в колата сме доволни от престоя ни в Румъния и бихме се върнали за още.

Текст: Димитър Русев 🙂

Отговори

Курс катерене на скали – Родопи
Публикувано преди 1 месец

От 13 до 15 ноември организираме курс за катерене на скали. Обучението е подходящо за начинаещи катерачи, които са започнали да катерят на изкуствени стени и желаят да излязат от…

Снимки от Европейската купа в Аугсбург, Германия
Снимки от Европейската купа в Аугсбург, Герма…
Публикувано преди 2 месеца

От 16 до 18 септември в Аугсбург се проведе единствената европейска купа за юноши и девойки в дисциплината трудност за 2020 година. Снимките са от перфектното представяне на националния отбор.

Защо катеренето е спорта за вашите деца
Публикувано преди 3 месеца

Катеренето е млад спорт, който се развива с бързи темпове. След като залите с изкуствени стени се наложиха като основно средство за тренировка и състезания, спорта катерене стана все по…

График на тренировките с деца м. август
Публикувано преди 4 месеца

Поради лятното работно време на стената през м. август тренировките с децата ще бъдат :
от 15:00- 16:30 часа- понеделник, сряда и петък
от 17:00-19:00 часа - понеделник, вторник, сряда, четвъртък и…

График на тренировките с деца м. август
Курс начално обучение по катерене
Публикувано преди 5 месеца

На 04 август (вторник) в зала Спортно катерене в Национална спортна академия започва курс по катерене за начинарщи. Заниманията се провеждат всеки вторник и четвъртък от 19:30 до 21:30 часа…

Снимки от летен катерачен лагер, фотограф Михаила Заркова

Кандидатстване в Катедра Туризъм, Алпинизъм и Ориентиране
Кандидатстване в Катедра Туризъм, Алпинизъм и…
Публикувано преди 6 месеца

Ние преподавателите от катедра TAO в Националана спортна академия разработихме съвременни програми за обучение в четири специалности-Туризъм – Алпинизъм, Туризъм – Ориентиране, Спортно катерене, Спортна анимация в туризма.

Професията треньор по туризъм - алпинизъм…

Кандидатстване в Катедра Туризъм, Алпинизъм и…
Курс начално обучение по катерене
Публикувано преди 6 месеца

На 09 юни (вторник) в зала Спортно катерене в Национална спортна академия започва курс по катерене за начинарщи. Заниманията се провеждат всеки вторник и четвъртък от 19:30 до 21:30 часа…

Непобедим 8c за Ники Русев

След двумесечно недокосване до скала, "помпане" на дъска и интензивно ОФП, Ники Русев показа едно невероятно ниво. В рамките на две седмици катерене в пещерата "Проходна" край с. Карлуково, Ники…

Алекс с първото си 9а
Публикувано преди 9 месеца

Беше въпрос на време това да се случи, Александра Тоткова стана първата българка от родната ни катерачна школа изкатерила маршрут с категория 9а, а също и първия български катерач преминал…