Exploring the Alps

Написано от stamba | август 30th, 2012

Статията е прочетена 5032

За катерене в Алпите си мислихме Аз, Косьо и Милен. Тази година решихме да изкачим Гранд Капюсен, Пиц Бадиле и Тофана. С помощта на БФКА,  магазин Стената и Аутсайдер след доста перипети, най-накрая тръгнахме само Аз и Косьо.  След 15 часово шофиране бяхме в долината на Шамони- там където се е зародил алпинизмът и там където все още е най-силен – под отвесните склонове на Монблан.

След като се помотахме малко в Шамони, хванахме митичната кабина към Aiguille du Midi до 3842 метра и тръгнахме през ледниците към нашата първа цел, а именно Гранд Капюсен. На снимките не изглеждаше така, внушителна 400 метрова надвесена скална игла. Нашият лагер го направихме на ледника под скалите и на сутринта тръгнахме към най – популярния маршрут, Швейцарския. Ходейки към стената видяхме, че преди нас има 5 свръзки  и ние щяхме да сме 6 тата, което моментално ни отказа да ходим там, но нали сме тръгнали, та ще катерим нещо и гледам по средата на скалната игла по спомени, и без скица с информация, ще катерим един маршрут на Мишел Пиола. Тръгваме по него-Elisird’Astaroth, но още 1 вото въже ми подсказва, че ще е нещо интересно, след като изводих второ въже бях  сигурен, че вече сме в приключението, Косьо води 3 то аз 4 то въже.  Катерим и до там няма ни болтове ни клинове само джаджи си слагаме, и си катеря и гледам след 5-6 метра има болт и веднага се зарадвах, но в следващият  момент веднага стоплих, че там ще е яко, нали ще катерим чисто и давам, приближавам го и над него на още 5-6 метра следващ, вече съм в пасажа, мъча се – минах, на 6 то въже настигаме едни Франсета и питаме това ли е тура, по мои спомени е 6а не 6с+ , те ни казват това е ама е и А2+ ED+  и така смело до горе за 7 часа го изкатерихме, слязохме на рапели.На другия ден тръгнахме по – рано за Швейцарския маршрут. Тръгваме 3 та свръзка по него, изпреварваме едни Финланци по него и за 6 часа Топ. Виж скица с маршрутите по стената

Много хубав и приятен тур с много здрав рапелен път, на маршрута на Пиола малко се притесних – 10 рапела и тук там имаше болтове, но този беше супер.  Слизаме в Шамони, на 3 тия ден сме готови с Капюсен и газ към Бадиле.

Пиц Бадиле е един 6 те велики върха  в Алпите заради 850 метровата си Североизточна  стена, здрав и монолитен черен гранит. Раниците ни направиха с 2-3 сантиметра по – ниски заради теглото им, и пристигаме под върха разпъваме палатка и на сутринта отиваме към стената. След лек 2 часов преход с форсиране на ледника под върха достигаме до нашата цел – ще катерим Аnotherdayinparadise 6b. Качихме се за 6 часа до върха и слязохме със 16 рапела по тура. На другия ден искахме да катерим класичиския на Касин, но през ноща заваля яко и беше много мокро. Виж скица с маршрута.

Тръгваме към България, но по път минаваме през Доломити и решаваме да завършим проекта с 2 маршрута по Тофана ди Розес.

Пристигаме до Корти?на д’Ампе?цо и на другия ден тръгваме по маршрута Spigolo Sam 6с 14 въжета на Максимо да Поцо, но на около 10-11 въже Зевс започна да ни говори, и ние с Косьо започнахме да пускаме енергични рапели и слязохме почти в пороя. На другият ден стреляме по една класика 21 въжета Pilasto Pfeler 6b и за 7.30 часа сме горе в супер време. Вечеряхме и тръгнахме към България доволни, на сутринта си бяхме в София.

Толкова засега, пак ще идем пък и дори на ски първо, докато изчакаме следващото лято.

Тихомир Димитров

Отговори

Курс начално обучение по катерене през м.май
Публикувано преди един ден

На 30 април от 19:30 часа започваме с курса за начинаещи катерачи. По време на курса ще научим основите на  катеренето, осигураване с горна, долна осигуровка, основните възли, които се използват…

Снимки от лагера в Graz и състезанието в Загреб
Публикувано преди 2 месеца

По-добре късно от колкото никога. Снимки от лагера в Graz и състезанието в Загреб, което беше първи кръг от Интер регионалната купа Alps-Adriatic iRCC 2019 в дисциплината боулдър.

Медалисти на състезанието от…

Една история на Алекс Тоткова
Публикувано преди 2 месеца

Александра Тоткова говори за мотивацията в катеренето, мечтите и предизвикателствата в живота. Въпреки че е само на 13 години, тя знае точно какво иска да постигне. Алекс е първата българка, жена…

Резултати от Alps-Adriatic iRCC Радовица – Словения
Резултати от Alps-Adriatic iRCC Радовица – Сл…
Публикувано преди 2 месеца

На 3 март в Радовице, Словения се проведе втория кръг от Интер регионалната купа Alps-Adriatic iRCC 2019 в дисциплината боулдър. Отново клуба по катерене на НСА спечели призови места в…

Държавно първенство по Dry tooling 2019

от Диан Апостолов

На живо от Cheongsong Южна Корея
Публикувано преди 3 месеца

Полуфинали от световната купа по ледено катерене, при жените участва Радка Петкова единствената представителка на България в този сезон на световната купа.

Снимки от коледното парти 2018 год.
Публикувано преди 4 месеца

Каледно парти
Коледно парти

Коледното тържество на клуба по катерене и алпинизъм на НСА ще се проведе на 21.12 (петък) от 18:00 часа в парти център „THE STREET“, намиращ се до спортия комплекс Пулев.

От клуба…

Възли, които се използват в катеренето и алпинизма
Възли, които се използват в катеренето и алпи…
Публикувано преди 5 месеца

Възли за обвързване към въжето с което ще се катерим.

Осмица
Това е най-добрия възел за обвързване с въжето.
Обща информация:
Въжето, с което се обвързвате, трябва задължително
да минава през двете места предвидени за…

Възли, които се използват в катеренето и алпи…
16 медала от държавното първенство по боулдър
Публикувано преди 5 месеца

В събота 24 ноември се проведе държавното първенство по боулдър за деца, юноши и девойки. Това катерачно събитие бе и последното състезание от купа "България" за 2018 година. Конкуренцията в…